Plecy

Oferta Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej
w Inowrocławiu

Diagnozowanie dzieci i młodzieży

Diagnozowane problemy:

• problemy rozwojowe małego dziecka
• dojrzałość szkolna
• ogólne trudności w nauce
• trudności w czytaniu i/lub pisaniu, w tym specyficzne trudności w uczeniu się: dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia
• trudności wychowawcze
• zaburzenia zachowania
• zaburzenia emocjonalne
• zaburzenia mowy
• wybór zawodu, kierunku kształcenia
• diagnoza psychologiczno-pedagogiczna uczniów z wadami wzroku, słuchu, niepełnosprawnością ruchową, afazją oraz całościowymi zaburzeniami rozwoju
• diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego

W związku z diagnozowanymi problemami po zakończonym procesie diagnostycznym na wniosek rodzica/ opiekuna prawnego lub pełnoletniego ucznia wydawane są opinie lub orzeczenia.

Opiniowanie i orzekanie

Poradnia wydaje opinie w sprawach:

• wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia spełniania obowiązku szkolnego,
• objęcia dziecka pomocą psychologiczno - pedagogiczną w przedszkolu, szkole lub placówce,
• dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
• zwolnienia ucznia z wadą słuchu lub z głęboką dysleksją rozwojową z nauki drugiego języka obcego,
• udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki
• przyjęcia ucznia do oddziału przysposabiającego do pracy
• pierwszeństwa w przyjęciu do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej ucznia z problemami zdrowotnymi
• objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
• zezwolenia na zatrudnienie młodocianego w celu przyuczenia do wykonywania określonej pracy lub nauki zawodu,
• udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
• innych związanych z kształceniem i wychowaniem dzieci i młodzieży określonych w odrębnych przepisach.

Wydawanie opinii i orzeczeń dotyczących kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży

Poradnia wydaje orzeczenia o potrzebie:
1. indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży,
2. indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego,
3. kształcenia specjalnego dla dziecka lub ucznia z uwagi na:
a. niepełnosprawność dziecka lub ucznia:
• niesłyszącego
• słabosłyszącego
• niewidzącego
• słabowidzącego
• niepełnosprawnego ruchowo, w tym z afazją
• niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim
• niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu umiarkowanym
• niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu znacznym
• z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera − z niepełnosprawnością sprzężoną
b. niedostosowanie społeczne
c. zagrożenie niedostosowaniem społecznym.
4. zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim
5. opinie o potrzebie: − wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla rodziców

Udzielamy bezpośredniej pomocy rodzicom w formie konsultacji indywidualnych (psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych) dotyczących problemów dzieci oraz spotkań grupowych (warsztatów, prelekcji, pogadanek) organizowanych na terenie poradni lub w szkołach w zależności od zgłaszanego zapotrzebowania. Cyklicznie prowadzimy warsztaty psychoedukacyjne dla rodziców dzieci z ADHD oraz warsztaty umiejętności wychowawczych Szkoła dla Rodziców. Aby wziąć udział w warsztatach należy wypełnić zgłoszenie dostępne na stronie internetowej i złożyć je w poradni.

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna dla dzieci i młodzieży

Udzielamy bezpośredniej pomocy dzieciom i młodzieży. Nasi pracownicy posiadają liczne kwalifikacje do prowadzenia specjalistycznych form pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej. W poradni istnieje możliwość skorzystania ze wsparcia psychologicznego, terapii psychologicznej oraz psychoterapii, w tym psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym. Prowadzimy terapię logopedyczną, terapię pedagogiczną dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu, terapię ręki, zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. Odbywają się również (na terenie poradni lub w szkołach, przedszkolach i placówkach) zajęcia grupowe dla dzieci i młodzieży – rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne oraz trening zastępowania agresji ART.

Wspomaganie przedszkoli, szkół i placówek

Systematycznie współpracujemy z przedszkolami, szkołami i placówkami prowadząc w odpowiedzi na zgłaszane zapotrzebowanie i zgodnie z naszymi możliwościami zajęcia dla rodziców, dzieci i nauczycieli w formie warsztatów, prelekcji i innych zajęć grupowych. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki wspierając je w rozwiązywaniu bieżących problemów edukacyjnych i wychowawczych oraz w sytuacjach wymagających interwencji kryzysowych. Uczestniczymy w konsultacjach, drzwiach otwartych i zebraniach dla rodziców. W bieżącym roku szkolnym (do 30 maja 2024 r,) istnieje możliwość przeprowadzenia na terenie poradni lub przedszkola, szkoły, lub placówki zajęć przedstawionych w zakładce aktualności ( na pisemny wniosek skierowany do dyrektora w miarę możliwości pracowników poradni)

Skip to content